fredag den 14. december 2007

Flickr

Nu har jeg arbejdet med Flickr. Det havde jeg i forvejen, da jeg havde ledt efter billeder til forsider til mine foldere.
Jeg prøvede derfor, at selv up-loade et af mine egne billeder. Det gik fint på Flickr. Det var meget let, men da jeg skulle overføre billedet til bloggen. fik jeg problemer. Der manglede den tekst over billedet, som skulle overføre billede til bloggen.
Jeg spurgte Metteline. Hun trykkede lige midt på mit billede, så blev billedet større, og teksten kom frem. Det fremgik ingen steder, at man skulle det, når man var færdig med at uploade egne billeder. Hun hjalp mig derefter med at få billedet over på bloggen. Tak for hjælpen, Metteline!
Nu har I et billede af mine drenge sammen med deres farmor. Det er et godt billede, ikke?

Opgave b venter jeg med. Jeg skal helt sikkert ind på Flickr igen, og finde billeder til mine plakater og foldere. Der vil jeg prøve at finde billeder i samme nuance osv. Så på den måde kommer jeg automatisk i gang med opgave b. Måske kommer der også et flot billede ind på bloggen, men det kræver, at det er public.

1 kommentar:

Vibeke Mygind, Horsens Bibliotek sagde ...

Flot, så langt du er kommet. Det var et godt tip med fotoet - det kan være godt at give videre til kollegerne.